De homepage van Netflix gaat op de schop. Volgens de streamingdienst gaan we in de toekomst veel makkelijker vinden wat we zoeken.
De oude vertrouwde homepage gaat de prullenbak in maar als we Netflix moeten geloven wordt het allemaal beter. De streamingdienst heeft het zelfs over een nieuwe 'tv-ervaring' waarbij het vinden van een nieuwe titel om te bingen veel makkelijker en persoonlijker wordt.
19 mei
Het nieuwe ontwerp wordt vanaf 19 mei wereldwijd uitgerold. Wanneer het zover is krijgt je een welkomstbericht op je scherm waarna je door de nieuwe homepage wordt gegidst.
Verticale feed
En dan moet er een nieuwe wereld opengaan waarin we niet meer eindeloos hoeven te zoeken naar het overzicht van wat we aan het kijken waren of wat er nieuw is. De mobiele app krijgt een verticale feed waarin je bijvoorbeeld leuke scènes met vrienden kan delen.
AI
Netflix gaat ook meer ai inzetten om actuele suggesties te doen. Wanneer een acteur is overleden, krijg je bijvoorbeeld titels waarin hij speelde voorgeschoteld. Of wanneer het al dagen regent, verblijdt Netflix je met zonnige titels. En Netflix kijkt ook beter naar je zoekgeschiedenis om daarna titels voor te stellen die daarbij passen.
Deze video laat zien wat we kunnen verwachten.
Gek op films en series? Download de Binge-app en weet precies wat je nu wil streamen. Want Binge heeft de beste kijktips van alle streamingdiensten bij elkaar.